ساخت پرده برقی
۰۴
خرداد

ساخت پرده برقی

ساخت پرده برقی

ساخت پرده برقی به دلیل راحتی و زیبایی که به همراه دارد، به طور فزاینده‌ ای محبوب شده‌ است. این پرده ها این قابلیت را دارند تا با استفاده از یک ریموت کنترل باز و بسته شوند و نور وارد شده به محیط را تنظیم نمایند و از حریم مکان ها محافظت نمایند.

پرده برقی که می تواند به صورت شید رول، بالا رونده و کنار رونده طراحی شده و مورد استفاده قرار گیرد، از تنوع بالایی برخوردار می باشد و قابلیت تطبیق با رنگ ها، کاربری ها و سلیقه های گوناگون را دارد. ساخت پرده برقی برای مکان های مختلفی از جمله پنجره ها، بالکن ها، فضاهای باز و مواردی از این دست مورد استفاده قرار می گیرد.

برای ساخت پرده برقی به ابزار متعددی نیاز می باشد که پارچه اصلی ترین آن ها می باشد که نما و بدنه کار را تشکیل می دهد و با توجه به سلیقه، نوع دکوراسیون و میزان نور نیاز در مکان، نوع کاربری تجاری، اداری یا مسکونی انتخاب می گردد. برای ساخت پرده برقی و انتخاب پارچه، دامنه وسیعی از متریال وجود دارند که در این مجموعه از مرغوب ترین و بادوام ترین نوع آن ها استفاده می شود.

قطعات دیگری که برای ساخت پرده برقی به کار برده می شود، ریل و یراق آلات می باشد. ریل را متناسب با عرض پنجره و وزن پرده انتخاب می نمایند. یراق‌آلات در استحکام و زیبایی پرده برقی نقشی مهمی دارد و با توجه به استایل پرده مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت پرده برقی در نظر گرفته می شود که ریل و یراق آلات از استحکام بالایی برخوردار باشند ولی بیش از اندازه سنگین نبوده و در برابر زنگ زدن مقاوم باشند.

مکانیزم حرکت دهنده بخش دیگری از پرده برقی است که در هنگام ساخت و نصب مورد استفاده قرار می گیرد. مکانیزم حرکت دهنده شامل اجزاء مختلف مانند موتور، گیربکس، تسمه و… می گردد و با وزن پرده، ابعاد آن، بودجه در نظر گرفته شده و مواردی از این دست ارتباط مستقیم دارد. در این مجموعه برای ساخت پرده برقی از بهترین و قدرتمندترین مکانیزم حرکت دهنده استفاده می گردد که در هنگام فعالیت صدایی ایجاد نمی نمایند و حرکت روان و نرمی دارند.

ریموت کنترل نیز یکی از اساسی ترین قطعات مورد نیاز برای استفاده از پرده برقی می باشد. ریموت کنترل می تواند اشخاص را از باز و بسته کردن دستی راحت نماید. با توجه به خواست شخص می توان از یک گوشی هوشمند نیز به جای ریموت استفاده نمود و باز و بسته کردن پرده را با موبایل انجام داد. این تنظیمات پس از ساخت پرده برقی انجام می گیرد.

دلایل استفاده از پرده برقی

پرده برقی یکی از امکاناتی است که با قیمتی مناسب در اختیار اشخاص قرار می گیرد. از آن جایی که پرده وسیله ای کاربردی و در عین حال زینتی به حساب می آید و هزینه زیادی صرف لایه های زیرین، رویی و یراق آلات آن می گردد، می توان با افزودن هزینه ای به صرفه آن را برقی نمود و از مزایای بسیار این کار استفاده نمود.

یکی از دلایلی که استفاده از پرده برقی را رایج نموده است، بزرگ بودن ابعاد و محل مورد نیاز برای نصب پرده می باشد. باز و بسته کردن پرده زمانی که طول و عرض دریچه یا پنجره بزرگ است، امری دشوار بوده و می تواند به دلیل چند لایه بودن برخی از پرده ها، امری دشوار نیز باشد. در صورتی که پرده برقی از موتورهای قدرتمندی برای به حرکت در آوردن پرده استفاده می نمایند و شخص می تواند با فشردن تنها یک کلید اقدام به باز یا بسته نموده پرده نماید.

گاهی به دلیل نوع چیدمان و یا کاربری مکان، دسترسی به پرده و یا نخ مورد نیاز برای باز و بسته نمودن آن دشوار می باشد و برای همین ساخت پرده برقی می تواند راهکاری برای این منظور باشد. گاهی مبلمان به گونه ای چیده شده که مسیر راحتی برای عبور و نزدیک شده به پرده وجود ندارد و یا به دلیل کاربری تجاری مکان، پرده در بخشی از محل قرار گرفته است که از فروشنده و افراد ساکن در آنجا دور بوده و باز و بسته کردن آن با توجه به ابعادی که دارد، دشوار می باشد. در چنین شرایطی استفاده از پرده برقی یک تصمیم هوشمندانه می باشد.

یکی از دلایل دیگری که سبب می شود ساخت پرده برقی طرفداران زیادی داشته باشد، گیر کردن، یا دفرمه شدن قلاب یا ریل در هنگام باز و بسته کردن های مکرر می باشد یا ممکن است نخ به کار رفته برای این منظور دچار پارگی شود. در حالی که با استفاده از پرده برقی چنین مشکلاتی را به دنبال نخواهد داشت و دوام و طول عمر پرده و اجزاء وابسته به آن را افزایش می دهد.

پرده برقی بالا رونده

یکی از انواع پرده برقی که ساخت آن با تقاضای بسیاری همراه بوده است، پرده برقی بالارو یا بالا رونده می باشد. این نوع پرده ‌ها فضایی مدرن و مینیمال به دکوراسیون شما می‌ بخشند و ساخت آن ها با استفاده از متریال و ابزارآلاتی مرغوب انجام می گیرد. پرده ‌های بالارونده به شما امکان می‌ دهند نور ورودی به خانه را به راحتی کنترل کنید.

پرده ‌های بالارونده فضای کمتری نسبت به پرده ‌های سنتی اشغال می‌ کنند و می‌ توانند برای فضاهای محدود مناسب باشند. برای ساخت پرده برقی بالارو می توان از رنگ ها و طرح های متنوعی استفاده نمود که قابلیت هماهنگی و تطابق بالایی دارند.

برای ساخت پرده بالارو، ابتدا طرح و ایده متقاضی بررسی شده و پیشنهادهای متناسب با آن به شخص ارائه می گردد. پس از ایده پردازی و طراحی اولیه، جزئیات آن مانند نوع پارچه، رنگ، طرح، تزئینات و مکانیزم بالابرنده مشخص می گردد. در مرحله بعد ریل ها و یراق آلات به صورت تراز و دقیق توسط کارشناسان و نصابان باتجربه نصب می گردند. مونتاژ و سوار کردن پرده بر روی ریل در مرحله بعدی انجام می گیرد و عملکرد آن، پس از ساخت توسط کاربر تست شده و مورد تأیید قرار می گیرد.

پرده برقی کناررو

پرده برقی کناررو یکی دیگر از محصولاتی است که ساخت آن با درخواست بالایی مواجه می باشد و حرکت آن به صورت افقی و از راست به چپ یا برعکس با توجه به نیاز مکان و سلیقه شخص می باشد. پرده برقی کناررو برای پنجره های بزرگ و تراس ها بسیار مناسب است و امکان ورود و خروج به فضای تراس را با باز کردن بخشی از فضای دریچه ممکن می سازد. از آنجایی که در ساخت پرده کناررو چین ها و خطوط به صورت عمودی بر روی پرده قرار می گیرند، موجب می شود تا فضا بزرگ تر به نظر برسد.

در ساخت پرده برقی کناررو می توان از متریال های متنوعی استفاده نمود. در صورتی که ساخت پرده کناررو برای مکانی مانند آشپزخانه انجام می گیرد، می توان از مواد مقاوم در برابر حرارت استفاده نمود و یا از پارچه هایی که نظافت آن ها به سادگی انجام می گیرد و در برابر لک مقاومت بالایی دارند.

در صورتی که پرده برقی در تماس با رطوبت قرار دارد می توان برای ساخت پرده برقی از پوشش ضد آب استفاده نمود. شما می توانید جهت اطلاع از مدل های متنوع و محصولات گسترده این مجموعه با همکاران ما در این مرکز تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.